-
-
Rozsądek czy marzenia?
suomi89 > 13-09-2009, 21:22
Nie byłam jeszcze operką. Kiedy zaczęłam czytac wasze historie, zastanawiam się czy dobrze robię. Niedługo zacznę drugi rok filologii hiszpańskiej na uam. nie są to moje wymarzone studia ale nie narzekam. zastanawiam się czy głupim by było wyjechac jako au pair i tam zacząc nowe studia. Od zawsze marzę o skandynawii, szwecji, a największą miłością jest finlandia. co robic? wiem, że rodzina zabiłaby mnie gdybym rzuciła studia tutaj by zajmowac się dzieciakami, tym bardziej że nie mam doświadczenia. ;/ -
Re: Rozsądek czy marzenia?
marlenao > 13-09-2009, 21:53
ja bym nie przerwala. skoncz chociaz licencjat. -
shante > 13-09-2009, 22:02
Też bym radziła skończyć studia. Szczególnie, że nie masz doświadczenia z dziećmi. Radziłabym zadbać o jakieś referencje lub chociaż spróbować spędzić trochę czasu na opiekę nad dziećmi, abyś wiedziała, czy Ci to odpowiada. -
kamyk > 13-09-2009, 22:45
Ja przełożyłam wyjazd do USA o rok między innymi właśnie przez studia. Chcę skończyć licencjat. Za granicą to pewnie nic nie daje, ale w kraju masz już papier i wykształcenie wyższe. Poza tym opieka nad dziećmi to poważna sprawa. Skoro nie masz doświadczenia, to dobrze będzie je najpierw zdobyć. Jeśli nie znajdziesz płatnej pracy (na pół etatu czy dorywczo - wiem, że studentce wcale nie jest z tym łatwo, bo zajęcia o różnych porach itp.), zawsze możesz podziałać jako wolontariuszka. Na to jest zapotrzebowanie - domy dziecka, domy kultury, prowadzenie zajęć bajkowo-plastyczno-ruchowych dla maluchów. Przynajmniej ja takie właśnie rzeczy robiłam. Potem poprosisz o referencje i nawet przystawią ci pieczątkę, która też pewnie niewiele daje, ale wygląda to bardziej oficjalnie. Do tego przedszkola, szkoły... Jak się chce, to się znajdzie. -
Yoanna > 14-09-2009, 1:58
ja zadnego doswiadczenia nie mialam a pojechalam i przezylam. dzieci tez.