-
-
Zerwanie umowy.
Esther > 16-11-2012, 16:25
Witam, jestem tu nowa i mam pytanie. Od trzech miesięcy jestem au pair w Finlandii. Wyjechałam na własną rękę, bez agencji. Umowę mam podpisaną do końca marca. Jednak istnieje możliwość, żebym od stycznia uczyła w szkole państwowej w Polsce (taka okazja nie trafia się zbyt często, a jestem nauczycielką) i bardzo bym chciała podjąć się tej pracy. Mam pytanie, czy mogę zerwać wcześniej umowę jako au-pair? Jeżeli tak to czy muszę napisać rezygnację na piśmie? Bardzo proszę o odpowiedzi. -
Re: Zerwanie umowy.
Saiisuke > 16-11-2012, 16:42
Tę umowę podpisałaś tylko z hostami? Żadni prawnicy itp nie brali w tym udziału? Czy w umowie jest coś o wcześniejszym wyjeździe? Jeśli nie to uprzedź ich np. dwa tygodnie przed planowanym powrotem do PL, że chcesz wyjechać, ale przygotuj się, że mogą się wściec i wyrzucić Cię od razu. Jeśli coś masz w umowie o takim przypadku to postąp zgodnie z tym co zapisaliście w umowie. Jak będą chcieli to napisz rezygnację, ale nie wydaje mi się, żeby to było konieczne. -
Esther > 16-11-2012, 16:48
Tak, umowę podpisałam tylko z hostami. Są to bardzo fajni i spokojni ludzie dlatego do nich przyjechałam, ale nie wiedziałam wtedy, że trafi mi się taka okazja. W umowie jest tylko tak jak w Europejskim Porozumieniu o zatrudnianiu Au-Pair:
Cytat: Jeżeli umowa, o której mowa w artykule 6, została zawarta na czas nieokreślony, każda ze stron będzie uprawniona do rozwiązania jej z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.
.
Bez względu na to, czy umowa została zawarta na czas określony lub nieokreślony, może ona być rozwiązana natychmiast przez każdą ze stron, w przypadku wysoce niewłaściwego zachowania się drugiej strony, lub jeżeli inne poważne okoliczności czynią takie natychmiastowe rozwiązanie koniecznym -
Saiisuke > 16-11-2012, 22:15
Czyli wszystko jasne - uprzedzasz ich na dwa tygodnie przed wyjazdem, na piśmie raczej nie musisz. -
Esther > 16-11-2012, 22:29